«Доля всіх українських земель нині залежить передовсім од нашої праці й сили…»

«Доля всіх українських зем?...

      13 березня 2014 року в Закарпатському інституті післядипломної педагогічної освіти проведено обласну науково-методичну конференцію «Августин Волошин і розвиток педагогічної думки на Закарпатті в першій половині XX ст.».
    На початку конференції науковий співробітник Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки М. В. Делеган оприлюднив вітання директора Інституту О. А. Удода:

«Учасникам наукової конференції
«Августин Волошин і розвиток педагогічної думки на Закарпатті в
першій половині XX ст.»
     Щиро вітаю учасників і гостей актуального наукового форуму. Особливо важливо нині згадати, що формування основ українського державотворення, проголошення устами Августина Волошина 15 березня 1939 року незалежності Карпатської України стало однією з визначальних подій в історії національно-визвольної боротьби нашого народу, переконливим проявом багаторічних устремлінь до національної єдності й державного суверенітету.
   Неоціненний вклад А. Волошина у розвиток освіти і науки, культури. Педагогічній діяльності він присвятив понад 45 років життя. Його зусиллями були написані і видані за свої кошти підручники для учнів народних шкілЮ середніх і вищих навчальних закладів.
     Нині. В час загрози цілісності нашої держави, особливо гостро звучать слова президента Карпатської України, сказані ним у квітні 1939 року: «Доля всіх українських земель нині залежить передовсім од нашої праці й сили, і жодний громадянин не може усунутися од відповідальності».
     Бажаю учасникам конференції всебічного і глибокого вивчення вагомого вкладу Августина Волошина у розвиток педагогічної думки на Закарпатті та Україні в цілому, умілого його використання з врахуванням викликів інформаційного суспільства.

                                                                Удод О. А., директор Інституту інноваційних
                                              технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки
                                             України, член-кореспондент Національної академії
                                                    педагогічних наук, доктор історичних наук.
     Київ,
13 березня 2014 року».

         В роботі конференції взяли участь науковці, педагоги, краєзнавці та студенти.
           Учасники конференції насамперед відзначили історичний вклад Августина Івановича Волошина в українську державотворчість, наголосивши на певній подібності становища Карпатської України і нинішньої незалежної української держави.
            Детально проаналізовано насамперед педагогічну, а також громадсько-політичну, культурну діяльність визначного українського діяча.  Акцент ставився на актуальності педагогічної спадщини А. Волошина, методичних основах введення його постаті  в навчально-виховний процес сучасної української школи і т. ін.  
           Значний інтерес в учасників конференції викликали виступи професора кафедри менеджменту та інноваційного розвитку освіти ЗІППО, д. фіз. – мат. н., професора В. В. Химинця,  директора департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації, к . пед. н., доцента М. І. Кляп, завідувача кафедри суспільно-гуманітарної та етико-естетичної освіти ЗІППО, к. пед. н., доцента М. Р. Баяновської, наукового співробітника Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України, к. і. н. М. В. Делегана, завідувача кафедри педагогіки та психології ЗІППО, к. пед. н., доцента Л. П. Ходанич та ін.  В сього на пленарних і секційних засіданнях виступило більше тридцяти доповідачів.
          За підсумками обговорення порядку денного прийнято відповідне рішення конференції.
       Організаторами конференції виступили департамент освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації, Закарпатський інститут післядипломної педагогічної освіти і Закарпатський художній інститут.
   
             Голова ЗОО НСКУ,
 науковий співробітник Інституту
інноваційних технологій і змісту
освіти Міністерства освіти і науки України М. В. Делеган
    

Додаток ІДодаток ІIДодаток ІII

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *